Escape the dip? Doe een trip (of meer)! - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu Escape the dip? Doe een trip (of meer)! - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

Escape the dip? Doe een trip (of meer)!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Maart 2007 | Verenigde Staten, Danbury

Dag lieve allemaal, hier weer even een berichtje vanuit het pittoreske dorpje Danbury te Connecticut.

What have I been up to the last couple of weeks?
Studeren..veel en hard studeren. Jaja, dat hadden jullie niet verwacht he? Maar er is geen ontsnappen aan..ik geloof dat de leraren hier dol zijn op essays, papers en meer van dat soort dingen. Maar goed, het is leerzaam en voor een goede toekomst zullen we maar zeggen ;) Je doet nog eens een vergelijking van boek en film van 'American Psycho' (hoe toepasselijk! Film is trouwens absoluut geen aanrader!), je begint een aardige plie onder de knie te krijgen, je leest eindelijk je deel van de literaire canon (Homerus, Ovidius, Dante) en..je verdiept je nog eens wat beter in 'Grey's Anatomy'(want..television criticism) en maakt tussendoor je eerste website in html (http://people.wcsu.edu/heymann002).
Jullie hoeven dus niet bang te zijn dat ik hier helemaal niets intellectueels opdoe ;)

Gelukkig is er ook tussendoor nog tijd voor ander intellectueel genot: Madame Tussauds in NY bezoeken bijvoorbeeld (right on 42nd street met alle lichtjes en billboards!! Love it!), of een dagje shoptherapie in de Pallaside Mall, drie kwartier hier vandaan. Echt..houd je van shoppen..you found the walhalla! 4 verdiepingen vol winkels, een theater, bowlingbaan, foodcourt (of course! ;)), bioscoop, restaurants, IMAX theatre en een heus reuzenrad! Ik heb me er iig 7 uur lang kunnen vermaken en nog wat dingen kunnen kopen, aangezien mn koffer op de heenweg naar de VS nog niet vol genoeg zat (erm..)

Maar om jullie nou niet helemaal groen van jaloezie te laten uitslaan, zal ik jullie een klein beetje uit mijn American Dream halen, want...menschen in Nederland; koester uw kleine landje en uw stalen ros! Echt, als je in land woont dat gemaakt is voor auto's en je hebt er geen..geloof me, dan zou je bijna een monument voor ons fietsbaar landje willen oprichten! Vooral tijdens de weekenden wanneer veel mensen naar huis zijn of aan het werk en jij een onbedwingbare behoefte hebt om te stappen! Maar goed, gelukkig hebben we dan altijd nog de German Girl! Want; Duiters = bier :D en dus indoor gezelligheid. Soms zelfs iets teveel gezelligheid als je de volgende dag om 9:00 verwacht wordt om een discussie over James Joyce's 'Ulysses' te voeren :$

Dit weekend heb ik het echter anders gepland..ik geloof dat ik de campus nu wel genoeg heb gezien en heb een tripje Boston gepland. Vertrek morgen dus - alleen, aangezien anderen aan de studie gaan - met de bus om héérlijk een weekendje te 'hostellen', 'sightseeën' en wie weet wat nog meer.
En het mooie is..als ik terugkom is het nog maar 1 weekje en dan is het alweer spring break! Tijd voor nog meer fun dus, want zal een hele week in NYC vertoeven, waar tevens de eerste zaterdag uitgebreid St.Patricksday (Ierse feestdag) gevierd wordt! Hoef dus alleen nog maar wat groens en een 'Kiss me, I'm Irish' t-shirt aan te schaffen en ik ben er helemaal klaar voor!

Boston en NY..here I come!

  • 08 Maart 2007 - 16:33

    L4a:

    he lekker ding!
    heel veel plezier in boston!
    die paris is echt een vet lelijk wijf zeg! hahaha
    maaruh,gelukkig steek je nog wat op daar ;)
    maar in de springbreak zullen al je hersencellen wel weer vernietigd worden, omdat je dan denk ik eens flink los gaat! haha
    dikke kus! !!!

  • 08 Maart 2007 - 16:38

    Fiek:

    Yo partygirl,
    Nou ik ben wel jaloers hoor, maar ik ga gelukkig ook bijna :). Wens je in ieder geval heel veel plezier in Boston en met Springbreak, maar dat gaat wel lukken denk ik!!;). This girl wants to party all the time.. hihi!
    kussie

  • 08 Maart 2007 - 16:55

    Rosanne:

    Hi Sanne

    Ja lekker hoor...na je verhaal zie ik dus WEL groen van jaloezie ;)!!! Het klinkt super daar en een weekje New York in t vooruitzicht is ook niet heel vervelend! Dus geniet voor 2!!! (haha ook voor mij...en waarschijnlijk alle andere die je verhalen lezen)

    Liefs, Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danbury

Sanne

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 23207

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: