Coming to the end en teveel te vertellen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu Coming to the end en teveel te vertellen! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

Coming to the end en teveel te vertellen!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Juni 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

"Like all great travellers, I have seen more than I remember, and I remember more than I have seen"

Ja, waar moet je beginnen als je laatste blog in LA was en je ondertussen Vegas, SanFran en nog twee andere staten hebt doorkruist!? Teveel gedaan en teveel geweldige mensen ontmoet om het allemaal goed te kunnen vertellen and if I do..you guys might get so jealous dat jullie voor de rest van jullie leven groen uitslaan ;)
..Wat eigenlijk wel een grappig gezicht zou zijn, dus bij deze..een nieuw verhaal van little miss amerika in het land van de US of A!

Waar waren we gebeleven? Oja, Hollywood, LA en het vooruitzich van Six Flags Magic Mountain. Nu weet ik niet of er zielen zijn onder ons die wel eens een programma op Discovery ofzo hebben bekeken over rollercoasters, maar if so.. grote kans dat een aantal van die achtbanen in Magic Mountain staan. Een aantal van de 22(!!!) achtbanen in totaal! Voor degenen die mij een beetje kennen, dus het paradijs op aarde en heb me dan ook helemaal uitgekeefd. Op, onder, links of rechts...na de 1e achtbaan wist ik het al niet meer en verliet aan het einde van de dag het park dan ook met een happy drunken smile :)
Helaas moest ik na die avond wel afscheid nemen van mijn twee dierbare Kiwi's (vlogen terug naar Kiwiland)..maar, niet lang hoeven treuren, want daar was Rich al..een Engelsman die ik ook nog uit San Diego kende.
Samen met hem vrijdag dan ook naar de Universal Studio's geweest (jaja, films..ben zelfs tijdens mijn vakantie nog studiebewust bezig ;)). En dacht ik dat ik nu officieel echt een though girl was na het overleven van die coasters..nou, 1 stap in het house of horrors (spookhuis) deed die illusie snel vervagen. Nu had ik het vroeger al niet echt op spookhuizen, maar hier waren ze op het idee gebracht dat poppen en skeletten niet genoeg waren en dat er dus echte acteurs ingezet moesten worden. Nou, ik heb het geweten! Ver-schrik-ke-lijk! En net op het punt dat ik dacht dat ik het overleefd had..yep, je raadt het al..daar was Mister Frankenstein die ik over het hoofd gezien had en voor ik het wist lag ik binnen 1 sec op de GROND! Juist ja..de GROND (lachen mag..ik lag zelf ook in het deuk, want kon niet geloven wat me zojuist was gebeurd!) nadat ik eerst over alle mensen achter mij was heen geduikelt. Dat was dus de laatste keer voor mij, hoewel ik denk dat die meneer in de Frankenstein schmink de dag van zn leven heeft gehad!
Rest van mn tijd in LA doorgebracht met natuurlijk een welbekende pubcrawl. Erg gelachen met de twee Ieren James en Darragh (die beweerden dat ze al drie keer naar Hooters - een dikke tieten in bh serveerster restaurant - waren gegaan voor de 'grote salades' Juist ja...is that what they call them tegenwoordig!)

Maar goed..ook aan de glamour van Hollywood komt een einde (en geloof me, met die glamour valt het allemaal wel mee..veel zwervers en daklozen - overal aan de westkust eigenlijk) Op weg naar het grote geluk in de woestijn dus... LAS VEGAS!
Hoe iemand er ooit op gekomen is?! 'Goh, een woestijn..dat lijkt me nou een ideale plek om een stad vol en hotels en casino's neer te zetten!'..dus..
Dat Vegas in een woestijn lag was iig meteen duidelijk...men o men..wat had ik het warm! Hielp ook niet echt dat ik bij aankomst meteen door twee engelse meiden in mijn hostel werd uitgenodigd om frozen margharita's in een jacuzzi te gaan drinken. Een jacuzzi!! Ja, heel luxe allemaal..maar wel bloedje heet! Zat nog te zweten om 12:00 's nachts met mn bikini aan buiten en die frozen margharita was ook al zo snel niet frozen meer!
What else to say about Vegas? Zo vreemd als de plaatsing is, zo gek is de hele stad eigenlijk! Hotels en casino's dat is het. En de gebouwen!! Ze hadden 'Venetian' wat - inderdaad - net Venetie was, inclusief water, bruggetje en gondola's! Er staat een eiffeltoren, een gedeelte van New York is praktisch nagebouwd..om bijna niet te geloven allemaal.
Maar goed..hoe over Amerikaans en overweldigend het ook was..mijn plek was het niet echt (kijk..als backapcker heb je nou niet echt een flink casino budget in je backpack groeien!), dus na twee dagen zweten en mn ogen uitkijken, had ik het wel gezien en werd het tijd om de oude vertrouwde Greyhound weer te pakken voor een enkeltje 16 uur overnight naar San Fransisco (what fun!)

Bepakt, bezakt en vermoeid mijn hostel in San Fransisco gevonden, hoefde ik me gelukkig niet lang verloren te voelen, want - zoals ik al wist - na een verkwikkende douche zaten James, Darragh en Rich al in hun vertrouwde positie -> in de common room aan het bier :) Heb me dus weer bij mijn vertrouwde clan aangesloten (en ja, i know..op de een of andere manier bleef ik maar met mannen rondhangen aan de westkust - je hoort mij niet klagen! ;))
Donderdag was het dan tijd voor wat het hostel noemde 'Beer, Burrito's and B52's'..wat eigenlijk gewoon een ordinaire pubcrawl betekent, behalve dan dat je burrito's vooraf gaat eten, dan naar een tent gaat voor $1 drinks (oeff!) en de avond aflsuit in een gay tent vol eightees(!!) muziek! Ge-wel-dig! Van Nena tot Cindy Lauper...kon er geen genoeg van krijgen!
Gelukkig was er naast 'B,B and B's' ook wat tijd over voor proper tourist time, dus Rich and I (de Ieren waren hem ondertussen geknepen richting mexico - met het enige spaans dat ze kenden het woord 'bier' ben ik bang!) besloten heel sportief om fietsen te huren en de Golden Gate te bedwingen! Supergaaf, maar dik 2 uur later in het schattige dorpje Sausolitp aangekomen ook wel beseffend dat San Fransisco toch wel errug heuvelachtig is (vandaar die mountain bikes!) Spierpijn en zadelpijn en een rooie kreeftentan dus..maar een superdag en heerlijk genoten!
Na al die sportiviteit op zondag toen wat rustiger aan gedaan en naar Haight Ashbury gegaan: een hippie wijk waar toevallig een jaarlijks festival plaatsvond. Kraampjes, muziek, een park.. een absoluut perfecte besteding van een lazy sunday afternoon!
Verder nog veel SanFransiscaanse heuvels beklommen (geloof dat geen een straat in de hele stad ook maar vlak loopt!) en genoten van alles wat deze stad te bieden heeft, want het is mooi..mooi!!!
Iets minder 'mooi' maar wel super interessant is het eiland Alcatraz en zijn beruchte gevangenis. De tour ernaartoe was erg indrukwekkend en de audiotour met commentaar deed je helemaal kippenvel krijgen, net alsof je erg echt rondliep! 'Break the rules and you go to prison, break the prison rules and you go to Alcatraz'

En met die laatste boodschap was ook mijn tijd gekomen (Rich was ondertussen teruggevlogen naar Engeland and so it was just me left in the city full of hills).. tijd om een einde te maken het backpackleventje hier in de USA en om op weg te gaan naar mijn tante in Washington State.

En dat is waar ik nu ben. Washington state, grenzend aan de staat van Oregon, gescheiden door de Columbia River. Ongelooflijk wat een natuur hier is en het huis ligt prachtig op een heuvel, waar je op een heldere dag tot Mt.Rainier kan uitkijken! Heb ondertussen Portland met zijn beroemde zaterdag market bezocht en heb vandaag heerlijk uitgewaaid aan het strand van Cannen Beach, na een prachtige autorit langs de rivier en door de bossen. Morgen wordt het een sportieve dag met het beklimmen van MT...ehh...ben de naam even kwijt! En ook Seattle en een heuse Baseball game(!) staan nog op het programma! Vervelen doe ik me dus nog zeker niet..maar begin ook wel een beetje uit te kijken om iedereen thuis weer te zien (om daarna weer snel naar het buitenland te vluchten ;))
De 25e zal ik vanuit Seattle terugvliegen naar NY en dan is het de 27e toch wel echt op weg naar huis:.. Nederland, dat kleine landje met veel mensen..waar iedereen in een windmill woont, kaas eet, klompen draagt en zijn dag begint met een ontbijt van spacekoekies en wiet-thee (tenminste..dat is wat ik iedereen hier wijsmaak!;))

Mensen..ik heb de tijd van mijn leven gehad en als jullie het niet erg vinden geniet ik nog even door en beloof dat ik de 28e echt klaar ben om jullie allen weer in mijn armen te sluiten!

(groen, groen, groen?!?)

• 18 Juni 2007 - 12:11

Sabine:

Haai meissie! Wat een heerlijke reis, zit gewoon helemaal mee te genieten van je verhalen! Ik wil ook!!! haha,

Geniet er nog lekker even van, en tot snel!

Liefs Sabine

• 20 Juni 2007 - 11:45

Mama:

schat het klinkt allemaal geweldig, ik hoop dat je het straks ook thuis ook weer naar je zin heb.
    Je moet natuurlijk weer helemaal afkicken.
    XXXjes.

• 20 Juni 2007 - 13:48

Funky Mirrie:

oooh wauw, wat is groen toch een mooie kleur. ahum, ik zie tenminste wel heel erg groen na dit verhaal (en al die andere verhalen) sta te popelen om ook te vertrekken, sterker nog ik zou willen dat ik al lang vertrokken was. als je terugbent plannnen we gelijk een reisje samen weer eens.dan zou ik dat ook wel eens mee willen maken met jou in een spookhuis te gaan. hahaha lig in een deuk :D life is all about having fun!! have a good one!
    dikke kus en tot over een weekie! jippieieie

• 22 Juni 2007 - 08:20

Sietske:

sannie!
    ge-wel-dig! ik heb je net gemaild
    geniet er nog even van meid!
    xx siets