School, snow and campuslife - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu School, snow and campuslife - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

School, snow and campuslife

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Februari 2007 | Verenigde Staten, Danbury

Dag lieve allemaal!

Ik weet niet waar de tijd blijft: ik werk niet, kijk amper tv (behalve tijdens het sporten natuurlijk ;)) en toch kom ik tijd tekort en zijn we ondertussen alweer een week verder.

Een druk weekje welteverstaan..sporten, biertjes drinken, sneeuwbalgevechten..oh, ja, en school natuurlijk! Best veel school eigenlijk. Maar goed, ben dan ook zelf degene die zijn programma gevuld houdt, door het eerder vervallen vak met een ander vak op te vullen. Maar no worries, geen boeken dit keer die ik moet lezen, maar een 'Introduction to Modern Dance' :D Kijk, dat is nou eens interessant studiemateriaal! Eerste positie, tweede positie, tandu (schrijf je dat zo?), plie...ik kan het allemaal en geloof me..het is lastiger dan het klinkt! But good fun..samen met Oriane en Wiebke (mrs France en Germany)..we hebben zelfs al een aantal moves voor ons eindproject -> wrijf links, wrijf rechts, wrijf onder en pling! Jaja..kennen jullie hem nog!? ;) Haha..die houden we erin!

Deze week ook eindelijk een nieuw kamergenootje gekregen..Minha, ons Koreaanse studentje. Het arme meiske was namelijk zo overstuur dat haar andere kamergenootje een vreindje had die af en toe bleef slapen (lees: en dan echt slapen in de zin van slapen!)...dat ze prompt bij mij introk. Tja, dus..niet dat ik veel last van haar zal krijgen, maar dat is het hem juist..ze is nou niet echt de meest 'outgoing' person en ben dus constant met haar in 1 ruimte. Anyhow..om een lang verhaal kort te maken..het is allemaal een beetje vreemd, absurd en snel verlopen (om 19:30 stond ze voor mn deur en om 20:00 had ze alles oververhuisd!) had liever een Amerikaans huisgenootje gehad. Maar goed..het is een hele lieve meid, supergetalenteerd met het maken van korte filmpjes (echt heel erg leuk!)..en mocht ik het even te benauwd krijgen..heb ik iig een paar vluchtadressen om naartoe te gaan!

But back to the good things...de ' kleine' Mall bijvoorbeeld waar mn huisgenootje Michelle me mee naartoe heeft genomen. Volgens haar moest ik me er niet teveel van voorstellen..nou, dat heb ik geweten. Klein?? Noemen jullie dit klein?? Had het kunnen weten! Gewoon een gigantisch groot winkelcentrum met daarin de meest fan-tas-ti-sche kledingwinkel ever! ' Forever 21' -> Echt..geef me $1000 en een half uur en je maakt van mij het gelukkigste meisje op aarde! Echt alles was leuk..! Weg met H&M..Forever 21 it is!

Tevens ook nog tijd gehad om donderdagavond het nachtleven van Downtown Danbury te ontdekken. Niet heel erg spectaculair en alles sluit om 1 uur, maar heb me goed vermaakt in ' The Ale House': een beetje alternatieve biertent waar ze zelfs een Nederlands biertje hadden (Botteld and brewed in the Netherlands) waar ik nog nooit van had gehoord! -> ' Hollandia'..not so bad at all ;)

Verder kregen we vrijdagavond eindelijk kou met een reden en die reden was SNEEUW!!! :D Ja en geen sneeuw zonder sneeuwman of sneeuwballengevecht natuurlijk! Ik geloof wel dat iedereen in ons gebouw nu precies weet wie de buitenlandse studenten zijn -> dat groepje wacko's die zich gedroegen alsof ze nog nooit eerder sneeuw in het echt hadden gezien. Maar he..het was wit en van uitstekende ' ballen-maak-kwaliteit'..what else can I say?

Na verder een rustige zaterdag, gister tenslotte mn eerste tripje buiten Danbury gehad! Yeehh!! Eindelijk naar een echte stad! Hartford welteverstaan. We hadden ons ingeschreven voor een tripje georganiseerd door de English Association (he, we zijn internationale studenten en we doen aan alles gretig en gewillig mee!)..wat inhield dat we voor $1(!) naar een toneelstuk zijn geweest waarvan de kaartjes normaal $47 dollar kosten! Kijk, dat heet nou ' Cultuur on a budget'. Veel van de stad hebben we helaas niet gezien, maar dat was ook eigenlijk niet zo erg, aangezien het enige dat ik wilde als ik buiten was..zo snel mogelijk naar binnen! Ben bang dat New York dus nog even op een paar temperatuurstijgingen en zonnestralen moet wachten!

Tot slot..nog wat facts and figures about life in Danbury, Connecticut:

- Coca Cola echt Amerikaans? Geloof me..voor de 'Real American Taste' hoef je hier niet te zijn..de Cola smaakt in Nederland veel beter!
- Same for het kraanwater en het brood!
- En dan heb ik het nog niet eens over de schoenen die mensen hier dragen! -> Uggs! Waarom uggs!? Echt...toen mn huisgenootje en ik vorige week gingen stappen wilde ik bijna vragen of ze niet was vergeten haar pantoffels uit te trekken..oeps!

En last:
- Voor degenen die het nog niet doorhadden..I'm lovin'! :D

(nieuwe pics op http://spaces.msn.com/sannesruimte)

  • 06 Februari 2007 - 07:52

    Leandra:

    Hi Meis,

    Klinkt alsof je het dus lekker nr je zin hebt!
    Dus dat werd geen mannen versieren heb ik al door! En kan je in de buurt ook skien of zit dat er niet in? Zou wel stoer zijn! Anyway ik ga maaar eens de kou in hier. (weet dat t niet zo koud is hier maar ik bevries hier nog steeds!)
    Liefs Leandra

  • 06 Februari 2007 - 09:31

    Nancy:

    Hee meis, jeetje wat een verhaal weer zeg. Maar heel erg leuk om te lezen. Gelukkig is het bij ons minder koud haha, maar wel jammer dat wij geen sneeuw hebben. Zou ook wel weer een een sneeuwballengevecht willen houden :). Maar veel plezier met de sneeuw en succes met je huisgenootje.
    Liefs van mij

  • 06 Februari 2007 - 14:12

    L4a:

    toppieeeeeeeeeeeee!! chasséé!!! olééé!!! paddeBOERéé! okééé!!!
    SUPERLEUK daar he! haha
    xxxxxxxxxxx

  • 06 Februari 2007 - 17:27

    Merijn:

    Altijd "no ice" vragen als je cola neemt!!

  • 08 Februari 2007 - 05:33

    Frank:

    Heyyy dudie daar dichterbij dan de rest van onze vriendjes. sneeuwballen????
    hoe zagen die krengen er ook alweer uit. maar die orthopedische sanne pantoffels stuur ik voor je op hoor, wau je er ook nog een leuk zonnetje op? xxxx links onder

  • 11 Februari 2007 - 11:51

    Mirrie:

    heeeeeeeeeey skatje!! wat leuk om je zo gewoon te kunnen spreken:) helaas was het een bietje luidruchtig, spanish night @ the uil. maar no worries hoor, je hebt echt helemaal niks gemist. hun idee van spaanse muziek is namelijk nederlandse techno...en jawel..frans bauer!??#@$#%^ jij nog snappe? ikke nie! dus geniet maar lekker daar van de meidenavonden, ierse kroeg en weekendjes weg! uilen kan altijd nog en verandert niks.
    succes daar en niet teveel stressen he!je haalt het toch wel! we miss youou! kusjes

    Mirrie

  • 14 Februari 2007 - 21:36

    Pauline:

    Dag Sanne, leuk om te lezen over je leventje! Heerlijk he die grote shoppingmalls, maar wat een kou brrr. as zaterdag gaan we Sam verhuizen naar Antwerpen, ook leuk om daar een paar maanden te vertoeven. Sanne veel plezier, liefs Pauline

  • 18 Februari 2007 - 11:17

    Fieke:

    WIEEEEHHH!!! rock on!! kussie

  • 19 Februari 2007 - 18:23

    Marja:

    He meid!

    Hoe is het met je?! Vermaak je je nog een beetje? Overbodige vraag of niet ;) Ligt er nog steeds sneeuw?! En heb je al geshopt in NY of staat dat nog steeds op je verlanglijstje ;) Geniet ervan!

    -XXX-

  • 20 Februari 2007 - 14:39

    Mirrie:

    heeej meissie, ik mis je! vermaak je je nog steeds?
    frankie is nu lekker vant het geweldige stapleven in perth aant genieten, weetjenog: black betty, the deen..oooh zucht..
    als je terug bent gaan we echt flink veel vette feesten en ierse pubs af!

    have fun in the ...snow :)
    xxxxxxxxxxxxxxxjs

  • 20 Februari 2007 - 14:41

    Mirrie:

    ooh en nog CONGRATZ met je A!!! supergoed man! the looks AND the brains! ;)

    xxxxxxxxjs

  • 20 Februari 2007 - 18:18

    L4a:

    lekker wijf waar ben je nouuuuuu???????
    ik mis je!
    hoest met sporten??? zorg je wel dat je veel Mc Donalds eet en wijn drinkt, anders blijft er straks niks meer van je over!! ;)
    he meis, tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danbury

Sanne

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 23213

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: