First week...maar waar is mn roommate!? - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu First week...maar waar is mn roommate!? - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

First week...maar waar is mn roommate!?

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Januari 2007 | Verenigde Staten, Danbury

Hey you all!

Ze zeggen wel eens..'time flies when you're having fun'...Nou, ik geloof het ook: 1 week is nu voorbij en die is voorbij gevlogen! (Nee, tuurlijk mis ik jullie allemaal! ;))

Ik zou haast zeggen..waar te beginnen? Bij de ervaring hoe het is om met 16(!) graden onder nul je in de buitenlucht te begeven? Hoe het is om te ervaren dat níks dichtbij is en je zelfs met de auto naar de supermarkt moet? Hoe het is om een bureaulamp te hebben van $7,50 waar je je mp3/ipod op aan kan sluiten om muziek te krijgen uit de ingebouwde speakers (en hij geeft nog licht ook!)? Of dat je héérlijk de allernieuwste afleveringen van Greys Anatomy kan volgen en dus lekker al weet wat er bij jullie in Nederland nog allemaal moet gebeuren?

Tja, laat ik maar gewoon bij het begin beginnen: mn eerste dag school. 's ochtends vroeg op (had het geluk om op maandag meteen 'fresh' om 9:00 te mogen beginnen)..want, met de schoolbus (of, voor de ingeburgerden -> shuttle) naar school.
Na een ritje van zo'n 15 á 20 minuutjes - nee, een fiets is echt geen optie, tenzij ik over de snelweg wil fietsen! - daar aangekomen en tijd voor mn eerste class: Literature and Human consciousness (een hele mond vol). Dikke boek vol Plato, Descartes etc uit mn tas gepakt en...gaan zitten in zo'n tafeltje net als in de film! Whaaa! Weetje wel? Zo'n stoeltje met zo'n tafeltje eraan!? Ze bestaan niet alleen in films (sorry, geen hard bewijs -> voelde me toch iets te beschaamd om er meteen als de toerist van de school een foto van te nemen). Maar goed..ze bestaan! :D

Tevens was ik er ondertussen achter gekomen, dat ook mijn huisgenootjes bleken te bestaan (dit, na een weekend met als enig teken van leven wat achtergelaten etenswaren in de voorraadkast). Wel drie heb ik er mogen begroeten -> Carla, Tiara en Michelle. Mijn kamer echter..was nog steeds leeg en dat is hij tot op de dag van vandaag gebleven. Er zijn wel signalen gehoord van een nieuw meisje dat zou komen, maar daar hebben we dus nog niets van gezien. Misschien dit weekend, maar dan mag ze wel opschieten, voordat ik gewend raak aan deze gigantische ruimte die vergezeld wordt met een eigen prive badkamer! :D Nee, de spullen zijn nog niet verschoven (zul je net zien..ben je bezig al je 'home make-over' plannen uit te voeren...), maar ik geef haar nog 1 weekend ;)
Maar goed..mn huisgenootjes: Dacht ik in het begin nog..'ehm, ik weet niet zo goed hoe ik over ze moet denken'...ondertussen ben ik al helemaal ingeburgerd (wat een ierse kroegavond en het joinen van hun Amerikaanse 'hyves' - facebook - wel niet kan doen!). Tiara is 'our girl with strong attitude'..hangt veel rond met haar vriendje en 'loves to cook!' -> Echt...ze staat bijna de hele dag in de keuken om vanalles en nog wat te koken (net nog -> of ik gebakken aardappels voor ontbijt wilde..eehh..nee..dankje..). Michelle is het lieve sprookjesmeisje..he-le-maal fan van alles wat met Disney te maken heeft tot haar cereal aan toe (cinderella flakes? Mickey pops?) en Carla 'the girl that likes to drink shots'..Haha..neehoor, geen dronkelap, maar een hele lieve meid!
Gezellige boel dus en nadat er uitgebreid werd gesproken over waar ze me allemaal wel niet mee naartoe moesten nemen (New Tork off course, Boston, een echte football game)...was het eerst tijd voor een wat makkelijker uitje -> een bezoekje aan mn eerste Amerikaanse kroeg! Dat het eigenlijk een ierse pub was, laat ik hierbij even achterwege (ik bedoel, ze hadden niet eens Strongbow!) ..it was a fun night :)

Good times dus en ook met de internationale groep is het nog steeds super! Ondertussen mogen we al wel spreken van een perfect integratie voorbeeld ;) Zuid-Korea, Chili, Argentinië, Holland en ook nog Frankrijk en Duitsland (Orian en Wiebke hebben hier het afgelopen half jaar ook al gezeten)..Met een paar Amerikaanse meiden erbij kon een pizza party dan ook niet uitblijven en we zitten er zelfs al over te denken om een club op te richten, aangezien we op die manier misschien geld kunnen krijgen om een paar kleine tripjes te financieren. Kijk..zo kan het dus ook ;)

Verder gister nog even aan mn conditie gewerkt in de gym waar wij als studenten gratis gebruik van kunnen maken en ieder cardio apparaat zn eigen(!) tv heeft!! Echt..heb nog nooit zo lang gestept geoof ik..ik móest het programma gewoon afzien! ;)
Sportiviteit werd tenslotte nog gevolgd door een avondje cultuur snuiven op de Amerikaanse campus -> naar een toneelvoorstelling geweest van een aantal drama-studenten..echt superleuk! Hi-la-risch! En het huilen van het lachen hebben we daarna verder voortgezet door het kijken van 'Borat' -> wat natuurlijk een heel ander perspectief geeft als je zelf in Amerika zit!

En dan vandaag..aan mn husiwerk ben ik bang ('Oja, ik zit hier om te studeren!').. jeetje, wat een leeswerk geven ze hier op zeg! Maar wees niet bang, ik ga me niet verliezen in mn boeken..1 vak heb ik al laten vallen ;)..dus genoeg tijd for more American time!

Fijn weekend!

xx

ps: More pics have been added at 'First part America' on http://sannesruimte.spaces.live.com
Enjoy!

  • 27 Januari 2007 - 16:18

    Wendy:

    Hi Sanne, wat een geweldige verhalen!!Je verhaal over de reis naar the USA was ook zo leuk om te lezen want herkende van alles van afgelopen zomer!! Het is zooo geweldig daar!!!Geniet maar van alles..ben benieuwd of je huisgenoot nog komt opdagen;)
    Geniet van het weekend en succes deze week weer met de studie!!!
    Dikke kus Wen

  • 27 Januari 2007 - 16:20

    Mirrie:

    aaaaaaaaaaah wat gaaf zeg! je hebt het echt super naar je zin lees ik wel. gelukkig zeg! houe zo, live life to live it (uuhm sja mijn motto)
    ik baal wel echt want nu komt er net een te gekke ierse feestavond,live muziek in utrecht, en dan ben jij er niet:( kzou niemand anders weten die dat leuk zou vinden. mis jou!
    xxxxxxxxxxxxxxxxjs

  • 27 Januari 2007 - 16:32

    Esther:

    Hi sis! Leuk om weer een bericht van je te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!! we skypen snel weer;) kus je zusje

  • 27 Januari 2007 - 17:32

    Danielle:

    Hee Sanne!
    Echt ontzettend leuk om jouw verhalen te lezen en foto's te bekijken! Krijg nu zelf ook helemaal zin om naar Amerika te gaan!! Heeel veel plezier nog!
    Liefs, Danielle

  • 27 Januari 2007 - 18:01

    Fiek:

    MEISSIEEE! Dat moeten ze ook in nimwegen doen van die tv's! Vond het leuk je ff te spreken, snel weer ok? Geniet van je weekendje (huiswerk zuigt)
    Liefs

  • 28 Januari 2007 - 13:09

    Mama:

    Geweldig leuk om met je te skypen schat, ik vind het steeds leuker worden acher de computer.Ongelooflijk wat je er allemaal mee kan doen. veel liefs

  • 28 Januari 2007 - 16:27

    Elvira:

    pfoeehh...ik ben weer helemaal gerust gesteld!jij gaat je goed vermaken daar! Zó errug dat je straks denkt;hmmm hoe heten die meisjes in Nederland ook alweer waar ik zo vaak mee omging? ;) whaha! nee ben blij dat je het naar je zin hebt!
    Dikke knuffel!

  • 28 Januari 2007 - 17:44

    Lydia:

    het is heel erg leuk hoe jij alles zo beschrijft, wanneer ik het lees is het alsof ik alles zo voor me kan zien.
    Geniet maar van je American time

  • 28 Januari 2007 - 19:09

    Eijkjes:

    Heey Sanne! Zo te lezen heb je het erg naar je zin! Super leuk zeg. Heel veel plezier nog! Groetjes de van eijkjes

  • 29 Januari 2007 - 17:51

    Jenny:

    Jeetje wat een verhaal!! t klinkt allemaal zo super!
    hier ist ook niet warm, maar toch 9 graden!

    Enjoy your stay and we'll keep in touch!!
    kus

  • 01 Februari 2007 - 15:19

    Bianca (met Die Bas):

    Je hebt toch nog geen andere band gevonden in de US hè? Want wij missen je! ;-)

    Groetjes van Got The Funk!

  • 02 Februari 2007 - 00:49

    Bianca (met Die Bas):

    Je hebt toch nog geen andere band gevonden in de US hè? Want wij missen je! ;-)

    Groetjes van Got The Funk!

  • 02 Februari 2007 - 12:40

    Bianca (met Die Bas):

    Je hebt toch nog geen andere band gevonden in de US hè? Want wij missen je! ;-)

    Groetjes van Got The Funk!

  • 02 Februari 2007 - 23:03

    Linda:

    Hey Sanne

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin.
    Geniet nog even van je extra ruimte(kamer).
    Veel plezier met greys kijken.
    En niet verklappen wat er gebeurd he.

    Veel plezier.

  • 05 Februari 2007 - 19:06

    Marja:

    Heej Sanne!

    Hoe is het in 'tha US and A'?! Al helemaal gewend intussen? Zo te lezen heb je het dik naar je zin daar: mooi zo! Is het nog steeds zo koud daar en ligt er nog steeds zoveel sneeuw?! Zag er wel echt prachtig uit op de foto's trouwens.

    Vond je foto's echt leuk! Je zou haast denken dat je alleen maar op vakantie bent, maar je gaat natuurlijk ook nog naar school... bevallen de lessen een beetje? Supergaaf dat je gewoon een cursus jazzballet kunt volgen!

    Je kamer ziet er goed uit man, lekker ruim inderdaad! En gezellig zo met al die foto's aan de muur! Voel je je gelijk al wat meer thuis denk ik?Superleuk dat 'onze kaart' er ook hangt!! En weet je niet hoe handig dat je tv kunt kijken terwijl je aan het sporten bent! Dat hebben die Amerikanen toch maar mooi bekeken! Toch vreemd dat 1 op de 4 Amerikanen (zoiets toch?) te dik is... ;)

    He maar zo'n lamp met ingebouwde mp3-speler lijkt mij toch ook wel heeeel handig! Wat een uitvinding joh, haha! ;) Nou meissie, ik ga je site en foto's bijhouden; leuk! Kijk uit naar je volgende verhalen! Take care!

    -xxx- Marja

  • 05 Februari 2007 - 19:06

    Marja:

    Heej Sanne!

    Hoe is het in 'tha US and A'?! Al helemaal gewend intussen? Zo te lezen heb je het dik naar je zin daar: mooi zo! Is het nog steeds zo koud daar en ligt er nog steeds zoveel sneeuw?! Zag er wel echt prachtig uit op de foto's trouwens.

    Vond je foto's echt leuk! Je zou haast denken dat je alleen maar op vakantie bent, maar je gaat natuurlijk ook nog naar school... bevallen de lessen een beetje? Supergaaf dat je gewoon een cursus jazzballet kunt volgen!

    Je kamer ziet er goed uit man, lekker ruim inderdaad! En gezellig zo met al die foto's aan de muur! Voel je je gelijk al wat meer thuis denk ik?Superleuk dat 'onze kaart' er ook hangt!! En weet je niet hoe handig dat je tv kunt kijken terwijl je aan het sporten bent! Dat hebben die Amerikanen toch maar mooi bekeken! Toch vreemd dat 1 op de 4 Amerikanen (zoiets toch?) te dik is... ;)

    He maar zo'n lamp met ingebouwde mp3-speler lijkt mij toch ook wel heeeel handig! Wat een uitvinding joh, haha! ;) Nou meissie, ik ga je site en foto's bijhouden; leuk! Kijk uit naar je volgende verhalen! Take care!

    -xxx- Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danbury

Sanne

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 23232

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: