Springbreak NY..and the party goes on! - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu Springbreak NY..and the party goes on! - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

Springbreak NY..and the party goes on!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Maart 2007 | Verenigde Staten, Danbury

'Start spreading the news...I'm leaving today...- it's up to you, New York, New York!!'

Jaja, ein-de-lijk was het dan springbreak! Tijd om er een weekje tussenuit te gaan en nadat ik door de doker officieel spinnenvrij verklaard was kon het feestje dan ook beginnen. Hoewel...SPRINGbreak?? -> Hadden we de week ervoor eindelijk eens weer gehad wat ietwat op warmte leek, begon het me nu toch ineens te sneeuwen! En niet zo zuinig ook..binnen een paar uur was alles wet eerst ook maar een beetje op lente leek bedolven onder een dikke laag sneeuw. Leuk als je sneeuwmannen wilt bouwen, maar geloof me, na twintig sneeuwmannen de afgelopen maanden is de lol er wel een beetje af ;)

Maar goed, als echte 'Danburiaanse' laat je je natuurlijk niet tegenhouden door een beetje sneeuw..dus de volgende dag fris en fruitig gekleed in groen op weg naar de plaats van bestemming: NYC :) :) Verklaring voor de groene kleding? St.Paddies day!!! Aangekomen bij het hostel dan ook meteen mn spullen neergegooid en op weg naar de parade. Good fun en warempel..de zon scheen! Maar goed, na een uur met je voeten kleumen in de sneeuw was het toch wel tijd voor iets warmers en daar konden zelfs mannen in kilts niets aan veranderen ;) Tijd voor iers bier in een ierse pub dus.
Was het verder mijn plan om het deze week lekker rustig aan te doen en alles op mn gemakje te bekijken..op de een of andere manier na de kroeg meteen Chinatown (bizar! alsof je een andere wereld instapt!), Brooklyn Bridge, Ground Zero (heel indrukwekkend! Vreemd om daar zo te staan..) en Times Square meegenomen. Tja, dat krijg als je met een eerder experienced Franseuze en haar nichtje op sleeptouw genomen wordt ;)

Zondag was het dan tijd voor wat studieverantwoorde cultuursnuiverij in het Guggenheim. En tja, om heel eerlijk te zijn..mooi gebouw, maar de huidige expositie was toch niet helemaal mijn ding. But hey..been there, done that ;) Tijd voor some strolling door het ingesneeuwde Central Park (wat op dit moment dus weinig park was), een kijkje in St.Paddies Cathedral en of course Grand Central Station! Daarna was het tijd voor the famous Empire State Building, waar ik had afgesproken met onze Zuid-Amerikaanse vriendjes; Guada en Nicole. Na uitgebreide security check dus op weg naar boven om daar als sardientjes in blik achter glas (vanwege de wind was het buitendek helaas niet open) over the Big Apple uit te kijken. Krap maar super!!!

Ja, en toen was het maandag toch wel tijd om mn eigen identiteit in de buitenwijken van New York terug te vinden -> Me got haar vlechtjes back! Midden in Brooklyn, 4 uur lang in een of ander vage kapsalon gezeten, maar het resultaat mag er zijn. Moi is very happy :D

Dinsdag weer gemeet met Guada en Nicole, aangezien het Nicoles 21st birthday was! En waar kan je dat beter vieren dan aan de voet van the Statue of Liberty!? Hoewel...dat beeld valt eigenlijk nog best wel tegen. Het uitzicht over de stad vanaf de ferryboot daarentegen..wow! 'IK BEN IN NEW YORK!!!'

De rest van de week dan ook heerlijk genoten van alles in deze geweldige stad . Alle buitenwijkjes, winkeltjes, parkjes, gebouwen...er is gewoon te veel te zien. Overal is wat te zien en te doen en voelde me echt als een klein kind in een snoepwinkel (helemaal toen de lente toch maar besloot écht door te breken!). Lekker met mn metro-kaart de eerste de beste metro, willekeurig een station uitpikken en dan maar zien waar je uitkomt. Ik bedoel, waar je ook heenloopt, je vindt altijd wel weer een metro en geloof me, als alle straten in steden nummers zouden hebben ipv namen, dan hadden we geen tom tom meer nodig! ;) Oh, en verhongeren doe je ook niet: Je dagelijkse cafenïne behoefte haal je gewoon bij Starbucks die letterlijk op iedere hoek van de straat zit en mocht je net als ik een Subway-sandwich verslaving hebben (geloof me, ik heb de hele week op een dieet van die footlong subs geleefd!)..no problemo..they're all over the place!

Ook natuurlijk weer volop van het hostelleven genoten. Nouja, de eerste twee nachten waren een ramp, aangezien ik een kamergenoot had die in zijn droom de behoefte had om een dinosaurus te imiteren...serieus, ik heb nog nooit iemand zó hard horen snurken!!
Maar goed, na twee dagen was deze prehistorische vogel gevlogen en had ik alleen nog maar last van lachbuien dankzij een hilarische Franse kamergenoot die echt te droge humor voor woorden had! :D

Tot slot kan je New York natuurlijk niet verlaten, voordat je ook de nachtzijde van deze stad hebt ontdekt en dat is bij deze dan ook de verklaring voor de karaoke foto's gemaakt in een of andere gay-bar met een dragqueen die het hele boeltje leidde. Erg gelachen, helemaal om John..de Ier die er een hele performance van maakte, maar eigenlijk toch niet echt kon zingen (natuurlijk waren Ozzie Heidy en ik natuurlijk wel 'tha bomb!';))
En als afsluiten kwam ook mn favoriete German friend nog even een laatste nachtje langs, wat het feestje natuurlijk helemaal compleet maakte!

...

Tja, en dan is het toch echt over. Het was om te huilen! Wiebke en ik hadden zelfs expres de eerste bus gemist..want ja, wie wil er na een week NY nou terug naar Danbury!???

Gelukkig is dat probleem opgelost..het enige dat je daar voor hoeft te doen is een pact sluiten en er zelf het beste van maken. Dinsdag, donderdag en vrijdag dus weer vrolijk doorgefeest..en een weekendje feesten in NY staat ook binnenkort weer op het program (vervelend he, als je zo dichtbij woont ;))

'I want to wake up in the city that never sleeps
To find I'm king of the hill, top of the heap'


Oja, voodat ik het vergeet..met de studie gaat het ook goed ;)

  • 31 Maart 2007 - 21:12

    Pauline Van Eijk:

    Sanne, allereerst hartelijk dank voor je kaartje uit NY, geweldig om daar te zijn, zouden wij ook nog eens graag meemaken, dat is wat anders dan Antwerpen! Alhoewel het daar wel gezellig is, we zijn vorige week bij Sam geweest, erg leuk zit ze daar, leuk werk en een gezellig studiootje en uitgaan tot half zeven 's ochtends! Nou Sanne ik blijf je volgen veel liefs Pauline, ook groeten van de rest van de eikels.

  • 01 April 2007 - 08:43

    Elvira:

    joehoeee weer een nieuw verhaal!!!!
    leuk leuk leuk!
    ga je nou WEER naar NY??? you animal!
    haha
    dikke knuffel!

  • 01 April 2007 - 09:07

    Lenneke:

    Sanne, klinkt veel te fantastisch! I'm jealous!!!!!!!!!!! :) Ik ga pas volgend jaar :S Goed te horen dat je zo geniet en fijn ook dat het met de studie ook nog wel goed gaat ;) haha! In het Nederlandse lijkt eindelijk wat lente-zonnestralen door te komen, dus das gelukkig wel wat beter! Geniet jij maar lekker daar, want ook al sneeuwde het: daar is het heus wel leuker! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. xxx Len

  • 02 April 2007 - 12:04

    Sabine:

    OOOOHHHHH ik ben jaloeeeerrrss!!

    NY City, ik ben er pas 1x geweest en ik mis het nu al!!! Wat heerlijk dat je daar heen bent gegaan. Alles is zo gaaf, idd Times Square, Empire state (wij hebben die in de avond gedaan, als je nog een keer gaat kan ik je dat zeker aanraden!) Guggenheim (vonden wij ook echt niet zo boeiend..) ga keertje naar Metropolitan Museum, lag daar vlakbij is echt veeeel mooier!

    En Ground Zero, indrukwekkend he, waren ze al begonnen met bouwen van de Liberty Tower?

    En je gaat binnenkort gewoon weer oooh! Kan ik overkomen hihi!!

    Heel veel plezier nog meis, kijk uit naar je volgende berichtje!

    Liefs Sabine

  • 06 April 2007 - 18:48

    Iris:

    Hey Sanne!
    Ein-de-lijk ook je site gevonden... Duurde even, maar heb nu in ieder geval wel een goede informatie-boost gehad! Klinkt echt super cool allemaal, geweldig dat je daar nu mag studeren/karaoke-en! Vanaf nu ga ik je avonturen wat regelmatiger checken.. Geniet met volle teugen!!
    Liefs uit Tilburg/Delft!

  • 08 April 2007 - 10:17

    Marja:

    Hee Sanne!

    How's life in America? Je foto's zijn weer super! Je komt volgens mij echt ogen & oren tekort daar he! Ligt er nog steeds sneeuw? Hier in NL is het al een paar dagen mooi weer: echt lekker zonnig lenteweer! Hopelijk kun jij daar binnenkort ook van genieten! Hoe is het nu met je spinnenbeet?! Dat was wel ff een eng verhaal zeg! Hoop maar dat je er nu geen last meer van hebt...Gaaf dat je weer vlechtjes hebt man, staat je zeker goed! Nou meid, geniet er weer van de komende tijd, ben benieuwd naar je volgende avonturen!

    Kussie Marja

    P.S. Zijn er ook nog een beetje leuke mannen daaro? ;)

  • 19 April 2007 - 09:58

    Elvira:

    he sanne!
    hoe gaat het ermee!
    hoe was het in NY???? lekker gefeest? pas maar op dat je geen alcoholvergiftiging krijgt schatje :)
    dikke knuffel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danbury

Sanne

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 23228

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: