Let life be a continual nowness.. - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu Let life be a continual nowness.. - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

Let life be a continual nowness..

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 April 2007 | Verenigde Staten, Danbury

"Live, all you can, in the Present. Carpe diem. Let life be a continual nowness."

"The world is a book, and those who dont travel only read one page."

Half april alweer...misschien ligt het aan het weer (sneeuw is weg, maar om nou van echt lenteweer te spreken??), maar het voelt niet zo en toch is het de realiteit: de tijd vliegt!!!
Nog maar een maandje school en dan zit mijn studentenleventje er hier alweer op. Geen schoolbus meer, geen huisgenootjes, geen paaseieren-voetbal door de gangen, geen onverwachte brandalarmen en geen huiswerk (ok, met dat laatste punt kan ik wel leven ;)) Ben bang dat ik zelfs ghetto Danbury ga missen! Waar anders vind je zulke mooie borden met 'Party & Entertainment district'??

Maar goed, om nou niet meteen op de zaken vooruit te gaan lopen. Het glas is halfvol, dus dat betekent..nog een héle maand vol allerlei saaie, leuke, onverwachte en hilarische momenten! :D Tevens heb ik ook nog wel wat leuks om naar uit te kijken..want om jullie nou meteen weer met mijn persoontje te confronteren na slechts 4,5 maand. Nee, dat doe ik jullie niet aan hoor! 22 mei zal ik namelijk naar San Diego vliegen, om daar mijn weg langs de westkust omhoog te banen, wat tijd bij mijn lieve Amerikaanse tante door te brengen en via Seattle (Greys Anatomy!! haha..lol!) op 25 juni terug te vliegen naar NYC. Dan heb ik nog héél even, want helaas..mn visum zal niet langer meer geldig zijn, dus 27 juni zit ik weer in het vliegtuig op weg om jullie 28 juni 's ochtendsvroeg in de armen te sluiten. Kan niet wachten op de creatieve spandoeken ;)

Op dit moment zit ik hier echter nog wel even goed...en heb me dan ook niet verveeld na mn NY trip. Ondanks dat ze hier namelijk niet aan tweede paasdag doen (volstrekt belachelijk naar mijn mening!), hadden we wel goede vrijdag en dus een lang weekend vrij. Tja, wat doe je dan? Nou, dan verenig je de twee buurlanden en gaan Dutchy en Germany samen op weg naar Philly, oftewel Philadelphia!
Natuurlijk was het voor de verandering wel weer eens een koud weekend, maar goed, we zijn er ondertussen aan gewend, dus vrijdagochtend bepakt en bezakt in de bus op weg naar de stad van de Rocky Steps (en nee..ik heb de film ook niet gezien, maar dat boeit niet -> zolang je maar kan zeggen dat je er geweest bent ;)).
En zoals het Deutchie en Dutchy betreft, was het een weekend vol lol, stappen, sightseeing en..stairsliding! Jaja, dat is onze nieuwste activiteit en ons nieuwe motto 'why run, when u can slide!?' :D Zie foto's for better understanding.
Erg leuk weekend gehad dus..mooie dingen gezien, maar naar mijn mening niet zo spectaculair als NY, Boston of washington.

Verder afgelopen zaterdag weer naar mn favo stadje geweest (NY!!), want we gingen naar 'Les Miserables' on Broadway! He-le-maal geweldig..super show en kippenvel all over! En het mooiste was nog dat dit alles (inclusief treinreis naar NY) ons slechts $5(!) heeft gekost. Lang leve door de school gesponsorde studieverenigingen! :D

Verder probeer ik ook doordeweeks een feestje van mijn tijd hier te maken. Tussen het studeren door (wat ik overigens ook echt doe, ondanks sommigen mij misschien niet lijken te geloven ;)) wordt er regelmatig gestapt, een schoolvoorstelling bezocht of gewoon een indoor-feestje of filmpje gekeken. Iemand 'Madagaskar' gezien?? Echt een aanrader! Hilarisch en extra leuke touch dat het zich gedeeltelijk afspeelt in NY.

Ik geniet dus nog even vrolijk door en wordt ook graag op de hoogte gehouden van al jullie verhalen (hoewel..heb wel een beetje genoeg van al die berichten over het belachelijke mooie weer bij jullie daar!)..ik ga nog maar eens even aan de slag en..volgend weekend... Niagra Waterfalls!!! Woohoo!!!

  • 19 April 2007 - 19:41

    Sabine:

    Hai meissie!

    Bedankt voor je berichtje op mijn site!! Wat gaat het snel, je bent al weer bijna klaar!!! Gaaf dat je nog even gaat reizen en veel plezier volgende week bij Niagra Waterfalls!!

    Liefs Sabine

  • 19 April 2007 - 19:43

    Sietske:

    San!! geweldig geweldig geweldig! ik zit hier namelijk suf achter mn boeken (neee niet alles is mooi aan NL op dit moment.. behalve t weer hihi) en jouw verhalen vrolijken me weer totaal op!
    Enjoy it! komt gauw weer mail!
    kusjee siets

  • 20 April 2007 - 07:45

    Lenneke:

    Jaja, klinkt weer op en top! Geniet er lekker nog even van. Hier alles ok, en jawel ook nog steeds druk bij DSB ;) Tot gauw, xxx Len

  • 22 April 2007 - 04:55

    1 Van Die Pinguins:

    hey babe

    toevallig heb ik die film gezien, maar even correctie madagsaskarsras ligt toch niet in NY( sta momenteel strak van de goon en het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel laat en je kan je niet voorstellen wat een moeite het kost om al die knoppies op zon toetsenbord van elkaar te onderscheiden. maar om een kort vehaal lang te maken ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................groeten uit PERTH aan een meisje in NEW YORK nou nog ietsmet VEENENDAAL maar daar kom ik even niet uit

  • 23 April 2007 - 08:54

    Elvira:

    he chick!! sliding dus?? hmmmmmm, gaan we eens proberen hier!
    Als je naar seatle gaat moet je gewoon ff t ziekenhuis binnenlopen he ;) doe ze de groeten + een dikke kus(vooral shepherd :P)
    dikke kus ook voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danbury

Sanne

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 23230

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: