Niagara Falls and the spider strikes back - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu Niagara Falls and the spider strikes back - Reisverslag uit Danbury, Verenigde Staten van Sanne Heymann - WaarBenJij.nu

Niagara Falls and the spider strikes back

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 April 2007 | Verenigde Staten, Danbury

Ja, jullie zullen het niet geloven. Ik weet ook niet wat het is..maar goed, zo heb je nooit wat en zo zit je weer met een zak bevroren groenten om je arm achter de computer, omdat je anders vergaat van de jeuk!!
Jullie raden het al...ik weet niet wat het is (begin aan het fenomeen spin te twijfelen)..maar het is duidelijk dat het graag in mij bijt, en dat mijn lichaam daar nogal tegen protesteert :s Van vrijdag op zaterdag in een hostel gsslapen..en midden in de nacht voelde ik het al 'oh oh..niet weer he!'. Wel dus..en dit maal heeft het beestje (laten we het daar bij houden) zich helemáál lekker uitgeleefd. Beide onderarmen zien eruit als opgeblazen balonnen (alsof ik als popeye spierballen aan het kweken ben)..en tevens heeft mr.bity zich tegoed gedaan aan een vinger, meerdere hapjes in mn nek/hals en zelfs een in mijn gezicht (zou hij mij een kusje hebben willen geven?). Gelukkig geen infectie deze keer en geen koorts..maar JEUK, JEUK!! En branderige pijn, stijve armen en een huid die raar hard, warm en erg rood is. Pff..gelukkig heb ik nog wat creme en anti-allergie pillen over van mn vorige 'attack', maar ziet er toch wel uit dat het weer een bezoekje aan de dokter wordt morgen. Wil toch wel graag weten wát het nou is dat zoveel van Nederlandse meisjes houdt (yep, ik was de enige die gebeten was!)..en hoe ik kan voorkomen dat het weer gebeurd (behalve besluiten de tweede nacht boven in het stapelbed te gaan liggen).

Maar goed...genoeg horrorverhalen weer (de foto's volgen snel ;)). Let's get back where the story got started...the Niagara Trip..
Vrijdag ochtend was het dan zover..de internationale ploeg ging met een eigen -weliswaar gehuurde - auto op stap, en wat voor een auto: a big f*cking SUV! Übercool!-> Ja, laten we het even Duits houden, want dat was ook wat onze trip overheerste. Ons reisgezelschap nl: onze welbekende German Wiebke, haar beste vriendin + aanhang die hier op vakantie waren voor 2 weken, een ander Duits meisje dat Wiebke nog kende van de Westcoast en Frenchgirl Oriane and me. Met zn 6en in de auto dus..muziekje aan en gaan met die banaan! Negen uur onderweg richting Canada (yeehh! een nieuwe stempel in mn paspoort!) en de oh so famous niagara watervallen.
Denk je aan watervallen..dan denk je aan natuur. Echter, denk je aan beroemde watervallen in Amerika/Canada..dan kan je je misschien een beetje indenken waarom mijn eerste indruk meer Las Vegas was dan natuur -> De natuur is er namelijk niet meer..alles is gekapt en weggehaald en het enige dat over is, zijn die gigantische waterstromen ingeklemd tussen de Amerikaanse en Canadese grens. Tja, de watervallen heb je natuurlijk zo gezien..dus de toeristen moeten bezig gehouden worden -> spookhuizen, een nep-madame tussauds, imax-theaters, restaurants en veel lichtjes en hoge gebouwen. How more American (hoewel..we waren in canada??) can you get it?
Nadat we de eerste avond dus de watervallen bij nacht (natuurlijk verlicht met allerlei funky kleurtjes) hadden gezien en bekomen waren van alle 'glitter and glamour'..vielen we dus in een welverdiende slaap na een lange dag on the road.

Volgende dag lekker uitgeslapen (nouja, ik op de spinnen or whatever beten na dan)..ontbeten en op weg voor de watervallen bij dag..Mmm, tja, dus...het bleek niet echt mooi weer te zijn en dat in combinatie met 'mist' van het vele vallende water, bleek in eerste instantie weinig zicht over te laten. Gelukkig klaarde het wat op en was er genoeg tijd voor PICTURES! :D En natuurlijk is alleen de watervallen van boven bezichtigen niet genoeg, dus met zn allen de 'tour of the mist' gedaan, waarbij de ondergronds gaat en achter de watervallen kan kijken.
Hierna toen een beetje gebruik gemaakt van onze vrijheid van het hebben van een auto (ein-de-lijk!)..en een beetje rondgetourd, boodschappen gedaan en weer terug naar het hostel voor avondmaal, biertjes en gezelligheid, onder het genot van constante waarschuwingen 'don't scratch!!'

Vanochtend toen weer vroeg op..want..mooi weer (zul je altijd zien!), dus snel nog even wat zonnige foto's voor onze lange rit back home. Onderweg natuurlijk nog even een supermarktstop gemaakt (want..eigen auto ;)) en toen waren we weer terug in lovely Danbury.

Het was weer super..watervallen, Las vegas of spinnenbeten..heb weer genoten en - most important natuurlijk ;) -..ik heb een canadian stamp in my passport! :D

Fijne Koninginnedag! (ik ga het vieren, heb het iedereen hier al duidelijk gemaakt -> 'Dress up in orange, drink beer, love the Dutch (c'est moi ;)) and wave to random people as you were the queen of Holland!')

  • 30 April 2007 - 10:19

    Siets:

    ahh lief spinslachtoffertje, wat is dat toch met jou? ze kunnen je bloed wel drinken he ;)
    ik vind je verhalen wederom gaaf, je moet iets met schrijven gaan doen joh! vooral je laatste zin moet ik hartelijk om lachen in mn eentje hihi! lukt t een beetje ze mee te krijgen in de oranjegekte? vannacht in nijmegen was t errug gezellig!
    hier gaat alles prima, doe t rustig aan met je groentenzakje he ;) tot gauw meis
    kusje siets

  • 30 April 2007 - 11:35

    Mama:

    Hoi schat,
    ik begin me wel zorgen te maken,over die spinnen liefde voor jou.
    Je weekend was in iedergeval verder een hele ervaring en mooi om op terug tekijken.
    hou van je xxxjes

  • 30 April 2007 - 12:28

    Papa:

    lieve spiderwoman,
    Hopen dat je de spinnen niet mee terug neemt naar Nederland. Wij gaan vanavond ook Koninginnedag vieren hier in Kaboel met een receptie en oud-Hollandse spelletjes. Veel plezier en we mailen

  • 30 April 2007 - 15:03

    Erik:

    Hey Sannie,
    kan je al tegen muren op klimmen? of is dat verhaal van spiderman verzonnen?
    Ik ben stiekem wel jaloers op je dat jij dat stroompje hebt gezien. Ik kijk uit naar de fotos die je ervan gemaakt hebt.
    Zwaai ook naar een paar random mensen voor mij wil je...
    Dikke kus

  • 30 April 2007 - 19:46

    Fiek:

    Spiderwoman!! Kom maar op met die pics, want dat vind ik altijd wel leuk die pathologie... wel klote dat het weer bij jou is meid, stuur ze de volgende keer gewoon naar het volgende bed!! mis jou!!

  • 02 Mei 2007 - 11:54

    Sabine:

    Heey meis,

    Wat een rotbeesten, ze moeten je wel echt hebben!!! Is er geen smeersel dat je 's nachts op kan smeren dat insecten en spinnen tegen gaat? Hier hebben we het nl met muggen, en dat smeren helpt wel redelijk...

    Verder klinkt het wederom fantastisch, die watervallen, echt prachtig. En.. Dikke wagen hoor haha, kijk daar val je nog eens mee op!

    Liefs Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Danbury

Sanne

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 23233

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: